Yksiköt
Palokunnallamme on monipuolinen ja ajanmukainen kalusto, jolla vastaamme erilaisiin pelastustehtäviin. Käytössämme on Kanta-Hämeen pelastuslaitoksen omistama säiliösammutusauto sekä palokuntamme omistamat miehistönkuljetusauto ja peräkärry.
Lisäksi palokunnalla on museokalustoa, kuten museopaloauto Ford F-7 Big Job sekä erilaista vanhaa sammutuskalustoa, jotka kertovat palokuntatoiminnan kehityksestä vuosien varrella.
Pidämme kalustomme hyvässä kunnossa, jotta toimintamme säilyy tehokkaana ja turvallisena.
Operatiivinen kalusto

Säiliösammutusauto RKH622
RKH622 on Riihimäen VPK:n käytössä oleva säiliösammutusauto, jonka omistaja on Kanta-Hämeen pelastuslaitos. Yksikössä on kattava kalusto palo- ja pelastustehtävien hoitamiseen sekä tarvittavaa kalustoa veden kuljettamiseen. Käytämme autoa ja sen kalustoa myös harjoitteluun.
Scania P450 / Saurus FSC 77/3
Vuosimalli 2024
Istumapaikat 1+5
Vesisäiliö 7700 L
Vaahtonestesäiliö 300 L

Miehistönkuljetusauto RKH627
RKH627 on Riihimäen VPK:n omistama miehistönkuljetusauto. Yksikköä käytetään muun muassa erilaisiin tukitehtäviin, kuten lisähenkilöstön kuljettamiseen. Miehistönkuljetusauto on nuorisotoiminnan ahkerassa käytössä harjoituksissa, kilpailuissa, leireillä ja muissa tapahtumissa. Hoidamme miehistönkuljetusautolla myös rallipäivystyksiä.
Mercedes-Benz Vito 114 CDI 4x4
Vuosimalli 2018
Istumapaikat 1+8
Varusteltu vähäisellä alkusammutuskalustolla ja tarpeen mukaan rallipäivystykseen sopivalla pelastus- ja sammutuskalustolla sekä ensiapuvälineillä.
Museokalusto

Museopaloauto Ford F-7 Big Job
Museopaloauto Ford F-7 Big Job on ollut osa paikallista pelastustoimea ja sen historiaa aina vuosista 1952-1953 lähtien. Auto on siirtynyt Riihimäen kaupungin omistuksesta lahjoituksena palokuntamme omistukseen. Museopaloautoa kunnostetaan uuteen loistoonsa palokuntamme toimesta. Kunnostustyöt on aloitettu vuonna 2020.
Vuosimalli 1952
Vesisäiliö 2400 L
Moottorina autossa on Ford Motor Companyn Lincolnin mallistoon kehitetty kaksiventtiili-V8:n pienempi versio, jonka tilavuus on 279 kuutiotuumaa ja teho noin 145 hevosvoimaa.
Aikoinaan auton alkuperäinen ESA-keskipumppu on vaihtunut muutostöiden yhteydessä Paltor NP-3000 nokkapumppuun.